سرویس پست الکترونیک هد

توجه به نیاز پاسخگویی سریع در سرویس پست الکترونیک و همچنین توجه به این اصل که کاربران با داده های جدید خود بسیار بیشتر از داده های قدیمی خود در ارتباط هستند، استفاده از سیستم کش را در تمام لایه های پیاده سازی سرویس پست الکترونیک ضروری می سازد. هرچند استفاده از سیستم کش یک راه حل مقرون به صرفه و خوب به شمار می رود، اما پیاده سازی یک سیستم کش مناسب سرویس نیازمند توجه به مسایل بسیاری می باشد.

مسایلی از قبیل انتخاب لایه های مناسب نرم افزار برای انجام کش در آنها و همچنین مسایلی از قبیل منقضی کردن کش و ... از جمله مسایل مهم می باشند. به طور کلی عمل کش کردن می تواند برای داده های زیر انجام گردد:

  • لیست نامه ها
  • محتوای نامه ها
  • تنظیمات کاربران
  • اطلاعات تصدیق هویت
  • انتخاب لایه های مختلف مناسب انجام عمل کش کردن داده

عمل کش کردن می تواند روی هر داده ای از سیستم و در هر لایه ای انجام پذیرد، همچنین می تواند روی داده های خام و یا داده های پردازش شده ی نهایی و یا داده های میانی انجام پذیرد. انتخاب لایه های مناسب کش شدن با توجه به منطق برنامه و همچنین انجام تست ها و کسب اطلاعات آماری انجام پذیرفته است. در برخی از موارد ممکن است عمل کش کردن روی یک داده هم به صورت خام و هم به صورت پردازش شده انجام پذیرد.

  • منقضی کردن اطلاعات کش شده
    در سرویسی مانند سرویس پست الکترونیک با توجه به آنکه داده های کاربران از طریق چند رابط مانند رابط وب، رابط IMAP و یا رابط POP قابل دسترسی و همچنین اعمال تغییرات می باشند، اطمینان داشتن به داده های کش شده و منقضی کردن به موقع داده های تغییر یافته از مسایل مهم و پیچیده به شمار می آید. به همین دلیل در سرویس پست الکترونیک هد از سیستم های پیشرفته اطلاع رسانی بین برنامه ای برای اطلاع سیستم کش از آخرین تغییرات روی داده ها استفاده شده است که دسترسی کاربران به آخرین داده های موجود در کمترین زمان ممکن را تضمین می نماید.
۹۱/۰۴/۱۳
مصطفی رکوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی