سرویس پست الکترونیک هد

پیاده سازی رابط کاملا اختصاصی

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۲۴ ب.ظ

از زمان شروع کار پروژه هد نرم افزار های متن باز موجود در دنیا مورد بررسی دقیق متخصصان شرکت قرار گرفت. اما هیچکدام از موارد مناسب استفاده به عنوان رابط وب هد تشخیص داده نشدند و تصمیم نهایی مبنی بر پیاده سازی کامل نرم افزار رابط وب توسط شرکت اتخاذ شد. دلایل این امر در زیر ذکر شده اند:

  • عدم وجود قابلیت های مورد نظر پروژه هد در این نرم افزار ها
  • عدم امکان اضافه کردن امکانات مورد نظر به این نرم افزار ها
  • کسب تسلط مورد نیاز مدیریت یک سرویس پست الکترونیک در ابعاد وسیع به واسطه پیاده سازی بخش اعظم نرم افزاری آن

بنابر این کار نیاز سنجی دقیق، طراحی نرم افزار ها و ماژول ها، پیاده سازی و تست به طور کامل در شرکت بیان انجام شد:

  1. پیاده سازی سمت سرور به زبان پایتون
    پس از انجام مطالعات لازم روی نیاز های سرویس وب و با توجه به تجربیات و داشته های شرکت از زبان پایتون به عنوان زبان اصلی پیاده سازی سمت سرور نرم افزار رابط وب هد استفاده شده است.
  2. استفاده از چهارچوب وب2 توسعه داده شده انحصاری بیان - xpress
    همچنین با توجه به نیاز های خاص و پیچیده ی نرم افزار رابط وب و همچنین نیاز مبرم به یک سرویس با قابلیت پاسخگویی بالا، استفاده از چهارچوب های وب سنگین مرسوم و مورد استفاده عموم برنامه نویسان برای پروژه رابط وب هد مناسب نبود و چهارچوب وب مربوط به این پروژه توسط شرکت بیان پیاده سازی شد.
  3. پیاده سازی چهارچوب جاوا اسکریپت انحصاری بیان - BJS
    با توجه به تک صفحه بودن رابط وب هد، نیاز به پیاده سازی کدهای سمت کاربر به زبان جاوا اسکریپت به گونه ای قابل توسعه و کارآمد حس می شد که این مساله منجر به تصمیم گیری برای استفاده از یک چهارچوب جاوا اسکریپت قدرتمند شد. پس از مطالعه روی چهارچوب های موجود، متخصصان شرکت به این نتیجه رسیدند که تمام این چهارچوب ها به طور خاص منظوره و مناسب با محتوای پروژه های خودشان طراحی شده اند، بنابر این چهارچوب جاوا اسکریپت رابط وب هد به طور کامل توسط برنامه نویسان شرکت طراحی و پیاده سازی گردید.
۹۱/۰۳/۲۷
مصطفی رکوعی

نظرات  (۱)

۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۱ مرتضی سلیمان
سلام
بالاخره هد کی راه اندازی می شود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی